30 Ekim 2013 Çarşamba

GÜNLÜK AKIŞI DEĞERLENDİRİRKEN PROGRAM AÇISINDAN YAZDIKLARIMA ÖRNEKLERİM

PROGRAM AÇISINDAN
·        Etkinliklerde kazanım ve göstergelere ulaşıldı.
·        Bireysel etkinliğe yer verildi.
·        Küçük grup etkinliğine yer verildi.
·        Etkinlikler için ayrılan süre yeterliydi.
·        Plan çocukların yaş grubuna uygun olarak hazırlanmış olup, çocukların gelişimlerini desteklediği düşüncesindeyim.
·        Etkinliklerin süresini çocukların dikkat sürelerine göre artırıp azalttım.
·        Planı aksatan özel durumlar olmadı.
·        Etkinliğe katılmayan çocuklar bir süre diğer çocukların dikkatini dağıtsa da kısa bir süre sonra dikkatlerini topladılar.
·        Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları için bir takım fırsatlar verilmeye çalışıldı. Bunu sağlayabilmek için genellikle soru-cevap yöntemi kullanıldı.
·        Materyal olarak kendi bedenlerini kullanmak, çocuklar için eğlenceliydi.
·        Sanat etkinliğinde materyal sınırlaması olmaması ve istediklerini seçmeleri uygulamayı keyifli hale getirdi.
·        Materyaller yeterli ve uygundu.
·        Özellikle fen etkinliğinde araç gereç kullanmaları çocukların çok hoşlarına gitti.
 ·        Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi.
·        Etkinlikler amacına uygun olarak gerçekleşti.
·        Planın tamamı uygulandı. Uygulama aşamalarında herhangi bir problemle karşılaşılmadı.
·        Plan aktiflik pasiflik dengesi göz önünde bulundurularak hazırlandığı için ne çok yorucu ne çok sıkıcıydı.
·        Etkinlikler arası bağlantılar iyi bir şekilde kuruldu. Bütünlük içeren bir plandı.
·        Tahmini etkinlik süreleri uygundu.
·        Kullanılan materyaller etkinliklerle örtüştü.
·        Genel olarak planın çocukların gelişim seviyelerine uygun olduğunu düşünüyorum.
·        Kazanım ve göstergeler yeterliydi/ yetersizdi.
·        Uygulamada bir zorluk yaşanmadı.
·        Uygulanan etkinlikler çocukların ilgilerini çektiğinden ve sürpriz durumlar meydana getirdiğinden, öğrenme süreci çocuklar için eğlenerek öğrendikleri bir süreç haline dönüştü.
·        Velinin …………………………… etkinliğe katılması çocukları olumlu yönde etkiledi.
·        Deneyi uygularken dikkatle izleyip, uyguladılar.

·        Etkinlikler çocuk merkezliydi.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık..

Hale Göz dedi ki...

Emeğinize sağlık