30 Ekim 2013 Çarşamba

OKUL ÖNCESİ PRGRAMI 2013 GÜNCELLEMELERİ

MEB OÖE Programı-2013 Güncelleme Komisyonu Koordinatörlüğünden gelen yazıyı aynen paylaşıyorum;

Programda komisyon olarak bazı ifadelerde yaptığımız ufak tefek ekleme/değişikliklerin yanı sıra pilot uygulama sürecinin ardından yapılan değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki güncellemeler yapılmıştır;

1. Bildiğiniz gibi çocuklarla beraber her gün günlük eğitim akışının sonundaki “Günü Değerlendirme Zamanı”nda soru/yanıt veya diğer yöntemlerle o günle ilgili değerlendirmeler yapıyorduk (neler yapılabileceği programda yazıldığı için her gün neler yapılacağını önceden bu bölüme yazmanız gerekmiyordu). Günlük eğitim sürecinin bitmesinin ardından öğretmen bu değerlendirmeleri temel alarak önemli gördüğü bilgileri çocuk, program ve öğretmen açısından arada bırakılan boşluğa yazıyordu.
Artık bu bilgiler Ek 8, 9 ve 10 da da görülebileceği gibi “Günlük Eğitim Akışı” nın eve gidiş bölümünün altındaki çizgiden sonra açılan “Genel Değerlendirme Bölümü” ne yine üç açıdan yazılacaktır.
2. Etkinlik planlarından "dikkat edilecek noktalar" ve "önerilen diğer etkinlikler" kutucukları kaldırıldı.
3. Öğretmenlerin aylık planlarını ve günlük eğitim akışlarını imzalatmaları ve panolarına asmaları zorunlu olmamasına karşın kurumlardan en üst düzeyde sorumlu olan idarecilerin öğretmenlerin eğitim çalışmaları hakkında bilgi istemelerinin son derece normal ve gerekli olduğu da unutulmamalıdır.



Hiç yorum yok: